آموزش کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی و آموزش بازاریابی اینترنتی

همه چیز درباره سئو سایت

سئو چیست؟ (تعاریف مختلف از سئو سایت)

سئو به مجموعه ای از فرایند ها و دستورالمعل هایی گفته می شود که ما باید روی وب سایت مان انجام دهیم تا در موتورهای جست و جو نتیجه خوبی بگیریم.

سئو، کار یکی دو روز نیست! بعضی ها فکر می کنند سئو یک بار برای همیشه است. در صورتی که اصلا اینطور نیست! سئو فرایندی دائمی است و تمام شدنی نیست!

هرچند که خیلی ها از روش های غیر قانونی در بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جست و جو استفاده می کنند تا هرچه زودتر نتیجه ایده آل خود را مشاهده کنند ولی باید بدانید که سئو فریب دادن موتورهای جست و جو نیست! سئو یعنی کارهایی انجام دهیم تا موتورهای جست وجو باور کنند که سایت ما خوب است.

البته همانطور که قبلا هم گفتم در کشور ما منظور از موتور جست و جو همان گوگل است. در واقع کارهایی که ما برای وب سایت مان انجام می دهیم برای رتبه گرفتن در گوگل است.

سئو یعنی حال سایت مان را خوب کنیم. زمانی که حال سایت ما خوب باشد و در بهترین شرایط قرار داشته باشد تبدیل به سایتی ایده آل برای گوگل می شود. گوگل به سایت هایی رتبه خوب می دهد که در بهترین شرایط قرار داشته باشند.

بعضی از دوستان فکر می کنند سئو یعنی ترفندهایی که بشود از آن ها برای بالا آمدن یک شبه در گوگل استفاده کرد. سئو جادو می کند ولی جادوگری نیست! هیچ ترفندی در سئو وجود ندارد که سایت شما را به سرعت به رتبه های اول گوگل برساند.

سئو علم یا دانش خاص و دست نیافتنی نیست! سئو مجموعه ای از دستور العمل هایی مشخص است که باید به آن ها عمل کنیم. سئو اصول و قواعدی است که گوگل دوست دارد سایت ها از آن ها پیروی کنند.

به نظر من تجربه در سئو بسیار مهم است. هرچه تجربه شما در سئو سایت بیشتر باشد نتایج بهتری می توانید بگیرید.

اما تعریفی که هم اکنون از سئو می شود این است که تدوین استراتژی برای تولید محتوای کاربر پسند و ایجاد تجربه کاربری دلنشین برای کاربران در سایت که این دو، بخش های اصلی سئو را در آینده تشکیل می دهند و هر کدام از آن ها دارای مواردی می شوند که در ادامه مفصل تر در موردشان صحبت خواهم کرد.

 

گوگل به چه سایت هایی رتبه خوب می دهد؟

در مورد اینکه گوگل به چه سایت هایی رتبه بهتری می دهد و فاکتورهای اصلی گوگل در رتبه بندی سایت چه مواردی است خیلی نمی خواهم تخصصی صحبت کنم. به طور کلی و به زبان ساده گوگل به سایت هایی رتبه خوب می دهد که اولا به فکر کاربران شان باشند یعنی به آن ها اهمیت بدهند و ثانیا اعتبار بالایی در وب داشته باشند و مورد اطمینان باشند.

به طور کلی این دو مورد از نظر گوگل بسیار مهم است که همین باعث می شود سئو داخلی و سئو خارجی بوجود آید.

خلاصه بگویم منظور از اهمیت دادن به کاربران یعنی سایتی داشته باشیم که از هر لحاظ برای کاربران مفید و در عین حال کار با سایت ما برای شان راحت باشد. از تولید محتوای مفید و ارزشمند گرفته تا شکل ظاهری سایت، المان های چیده شده در سایت، رنگ بندی و شکل نوشته های سایت، سرعت بارگذاری سایت و هر موردی که سایت ما را به یک سایت مفید با کاربری راحت برای کاربران مان تبدیل کند.

 

چرا باید سایتمان را سئو کنیم؟

همانطور که میدانید در سراسر دنیا موتورهای جست و جو مخاطبان زیادی دارند. تقریبا می توان گفت چیزی حدود ۹۸ درصد از کاربران اینترنتی برای رفع نیاز خود اولین کاری که می کنند مراجعه به موتورهای جست و جو است. از این رو دریافت ترافیک از موتورهای جست و جو برای ما بسیار اهمیت دارد و مفید خواهد بود.

چراکه موتورهای جست و جو بهترین نتایج را به کاربران نمایش می دهند. یعنی اگر بتوانیم سایت خود را در کلماتی که کاربرانمان جست و جو می کنند بهینه کنیم و در صدر نتایج جست و جو قرار بگیریم مسلما بازدید کنندگان ارزشمندی را به دست می آوریم.

چرا سئو می کنیم؟

دقیقا به همین دلیل است که مشتریان اعتماد بیشتری به ما می کنند چون خودشان دنبال ما گشته اند و ما را پیدا کرده اند. ولی در دیگر روش های تبلیغات اینترنتی ما به زور در دید آن ها قرار می گیریم.

همین باعث می شود تا سئو به یکی از بهترین استراتژی ها در دنیای بازاریابی و تبلیغات اینترنتی تبدیل شود و سرمایه گذاری در دراز مدت روی آن باعث می شود تا در آینده هزینه های کمتری برای جذب مخاطب و مشتری داشته باشیم.

 

به طور کلی ما سایت مان را سئو می کنیم تا :

  • ترافیک بیشتری دریافت کنیم
  • کاربران سایت مان بیشتر شوند
  • مشتریان هدفمند بیشتری دریافت کنیم
  • اعتماد افراد بیشتری را جلب کنیم
  • دیگر به فکر تبلیغات پر هزینه نباشیم
  • رقبا را پشت سر بگذاریم
  • برند خود را تقویت کنیم
  • در وب بدرخشیم و دست نیافتنی شویم

 

تجربه ثابت کرده است سرمایه گذاری روی سئو به مراتب بهتر است سرمایه گذاری روی دیگر روش های تبلیغاتی می باشد. البته بیشتر صحبت سر زمان است و در کل سئو نسبت به دیگر روش ها سرمایه کمتری می طلبد!

چیزی که ثابت شده این است که سئو اثر بخشی بیشتری نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی دارد. یعنی مشتریانی که از موتورهای جست و جو جذب می کنید به مراتب بهتر و با کیفیت تر از مشتریانی هستند که مثلا از تبلیغات بنری یا کلیکی دریافت می کنید.

چون همانطور که گفتم مشتریانی که از گوگل به سایت شما می آیند دقیقا به دنبال نیازشان هستند و شما را بهترین گزینه برای رفع نیازشان می دانند.

چرا سئو بهتر از دیگر روش های تبلیغات اینترنتی است؟

به طور خیلی خلاصه مواردی که باعث می شود تا سئو را به بهترین روش برای تبلیغات در فضای آنلاین تبدیل کند را عنوان می کنم:

هزینه سئو خیلی کمتر و مقرون به صرفه تر از دیگر روش های تبلیغاتی در اینترنت است. دقیقا به خاطر اینکه با سئو می توان مخاطبان هدفمندتر بیشتری را جذب کرد. در این صورت بازگشت هزینه بسیار بالا خواهد بود.

هزینه برندسازی با سئو به قدری پایین است که قابل مقایسه با دیگر روش ها مثل ویدیو مارکتینگ یا سوشیال مارکتینگ نخواهد بود. زمانی که سایت شما در صدر نتایج جست و جو باشد و بیشتر از رقبایتان دیده شوید برندتان قوی تر خواهد شد. فکر نمی کنم کسی به خوبی گوگل بتواند برای شما برندسازی کند!

سئو نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی هدفمندتر است. در انواع روش های تبلیغات اینترنتی مجبوریم به زور تبلیغ خود را در دید مشتری قرار دهیم ولی در سئو می کوشیم تا مشتری خودش دنبال ما بگردد و ما را پیدا کند. مشخصه که در سئو مشتریان هدفمند نصیب مان می شوند. چون دقیقا خودشان می دانند نیازشان چه هست و ما را رفع کننده نیاز خود می یابند.

از دیگر مزایای سئو این است که روز به روز به مخاطبان اصلی شما افزوده می شود. هر چه می گذرد بازدید سایت تان بالا می رود، سپس کاربران سایت تان افزایش می یابد و در نهایت فروش تان بیشتر می شود. همه این ها به خاطر این است که افرادی که به سایت شما می آیند دقیقا دنبال شما هستند.

تفاوت تبلیغات در گوگل و سئو چیست؟

درست است که با تبلیغات در گوگل می توان در هر زمانی که بخواهید در کلمات مربوط به کسب و کارتان در گوگل رتبه یک شوید ولی هیچگاه نمی توان به صورت دائمی از تبلیغات ادوردز استفاده کرد.

برای هر کسب و کاری خصوصا کسب و کارهای کوچک تبلیغات گوگل ادوردز تا جایی امکان پذیر است که بازگشت سرمایه نسبت به هزینه های ادوردز بهتر باشد. از این گذشته با قیمت دلاری که در کشور ما روز به روز بالاتر می رود برای خیلی از کسب و کارها تبلیغ در گوگل به صرفه نخواهد بود.

ولی سئو دائمی است. درست است که باید زمان بیشتری را به سئو سایت تان اختصاص دهید و کمی طول می کشد تا به نتیجه ایده آل خود نزدیک شوید ولی باید بدانید که یک بار برای همیشه هزینه خواهید کرد. در تبلیغات گوگل هر زمانی که هزینه کنید بالا هستید ولی در سئو با یک بار هزینه همیشه بالا خواهید بود.

سئو زمان بر است

 

با انواع سئو سایت آشنا شوید:

حالا که دقیقا متوجه شدید که سئو چیست بهتر است کم کم بریم سراغ روش های سئو و اینکه برای سئو سایتمان باید از کجا شروع کنیم. قبلا با مفهوم سئو داخلی و خارجی سایت آشنا شدید. حالا باید با روش های سئو آشنا شوید.

منبع : سایت همیار وب